Friday 1 March 2013

Doa 'hancur BN/UMNO' kini makan diri,





KOTA BHARU 28 Feb. - Malam menjual pelbagai jenis makanan. Selepas pukul 12 tengah malam bertukar menjadi pusat karaoke yang turut menampilkan kehadiran seorang wanita dengan tarian 'goyang kucing garong' atau 'tarian punggung'.


Rakaman video mengenainya bertajuk Karaoke hanya 600 meter dari rumah Nik Aziz didedahkan sebuah blog, Tukar Kelantan yang turut mempersoalkan bagaimana aktiviti maksiat di sebuah kedai itu tidak diketahui kerajaan Pas Kelantan sedangkan ia berhampiran rumah Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Pulau Melaka di sini.

Rakaman video berdurasi 1 minit 36 saat itu dirakam pada pukul 3.25 pagi di kedai itu terletak berhampiran sebuah jambatan dimuat naik ke laman blog tersebut.

Blog Tukar Kelantan tersebut turut meminta Nik Abdul Aziz memberi penjelasan bagaimana beliau tidak mengetahui kewujudan kedai makan itu yang terletak di tepi Jalan Long Sulaiman, iaitu laluan harian beliau setiap kali ke pejabat.

Melalui video itu, jelas kelihatan beberapa pelanggan sedang menikmati 'goyang kucing garong' yang dipersembahkan seorang wanita berseluar merah dari dalam kedai itu. Seorang lelaki turut menari bersama wanita itu mengukuhkan lagi dakwaan premis berkenaan turut beroperasi sebagai pusat maksiat.

Sementara itu, satu lagi video berdurasi 1 minit 34 saat turut menunjukkan sebuah kedai makan lain 2.6 kilometer dari rumah Nik Abdul Aziz juga berubah menjadi sebuah pusat karaoke untuk golongan veteran selepas pukul 12 tengah malam.

Bagi kedua-dua rakaman itu, pemilik blog tukar-kelate.blogspot.com turut menyatakan koordinat sistem penentu kedudukan global (GPS) seperti di dalam Google bagi membuktikan dakwaan tersebut adalah benar.

Dalam masa sama, pemilik blog berkenaan turut mendakwa mempunyai bukti terdapat 17 pusat karaoke haram di negeri ini yang segelintir beroperasi sehingga pukul empat pagi manakala ada yang dibuka 24 jam.

Laporan penuh pendedahan oleh blog Tukar Kelantan boleh dibaca dengan klik link ini: Tukar Kelantan.




SUMBER- UTUSAN


No comments:

Post a Comment