Sunday 3 March 2013

Bukti Terbaru Melibatkan Anwar Ibrahim dan Jeffry Kitingan


#LahadDatu 2 Lagi Anggota Terbunuh : 




Al-fatihah kepada perwira negara yang terkorban dalam insiden pertempuran di Lahad Datu dan Sampoerna, Sabah. Media-media tempatan dan antarabangsa turut melaporkan mengenai insiden pertempuran yang berlaku sejak semalam.Berhubung situasi di Lahad Datu dan Sampoerna ketika ini, maklumat daripada sahabat yang juga berada di sana mengatakan Pegawai SB E1 Bukit Aman Supt. Ibrahim Lebar dan Inspektor Hasnal mati ditembak di Lahad Datu.

Berikut kiriman menerusi 'Whatsapp oleh anggota PDRM :






Situasi di Lahad Datu hingga lewat malam semalam makin meruncing, sama-samalah kita berdoa agar para pahlawan kita dilindungi keselamatan mereka.

Saya tidak mahu mengulas panjang mengenai insiden di Lahad Datu, walaupun kiriman 'Whatsapp' tersebut datangnya daripada sahabat yang juga anggota di Sabah, kerana sebaiknya kita menunggu kenyataan rasmi dari Ketua Polis Sabah.

Di sebalik insiden di Lahad Datu yang mana menurut laporan media-media antarabangsa seperti Reuters yang melaporkan :

"Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an islandgroup off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues."

Anwar Ibrahim, Misuari dan Jefffry Kitingan Dalang Insiden Lahad Datu?

Walaupun Anwar Ibrahim bertindak menafikan penglibatannya dalam insiden tersebut, tetapi gambar pertemuannya dengan Nur Misuari menunjukkan sebaliknya. Nur Misuari pada awalnya mempunyai hubungan baik dengan Malaysia.





Anwar dipercayai mahu wujudkan situasi tegang, kerana melalui ketegangan yang tercetus pastinya insiden-insiden berikut berkemungkinan berlaku :

Tembak-menembak – Kemahuan Anwar

Ada kematian – Kemahuan Anwar

Menjadi Isu Besar – Kemahuan Anwar

Perintah Berkurung – Kerajaan

Rundingan – Kerajaan


Tindakan ini dilakukan oleh pembangkang kerana dunia melihat DS Najib Tun Razak pemimpin yang wasatiyyah dan dianggap sebagai 'hero' lebih-lebih lagi kerajaan Thailand memberi kepercayaan kepada PM untuk selesaikan isu PULO.

Melihat populariti Najib yang semakin meningkat dan bakal memusnahkan harapan pembangkang untuk memerintah negara ini selepas PRU13, maka Anwar Ibrahim mempergunakan Nur Misuari kerana Anwar Ibrahim tahu Misuari memusuhi Malaysia selepas ditahan ketika zaman Tun M, selain diketepikan dalam perjanjian yang menyelesaikan kemelut di selatan Filipina.

Selain itu Anwar Ibrahim turut menjanjikan :

Beri Kerakyatan Percuma/Dwi Kerakyatan
Anwar Beri Elaun Tambahan
Anwar Hapuskan RCI
Anwar Naikkan Nur Misuari jadi Gabenor Mindanao


Anwar dan Misuari pula dilihat mempunyai perwatakan yang sama di mana sekejap pak lebai, sekejap boleh berubah menjadi liberal :




Misuari bersama Komander Habier Malik





Apakah sebenarnya motif Dr Jeffrey bertemu Muidzullail?





Sultan Muidzullail T Kiram bersama Dr Jeffrey Kitingan.


Jika Dr Jeffrey bertemu Muizdullail hanya kerana mengharapkan keajaiban "Keluarkan Sabah dari Malaysia" maka secara automatik bekas pemimpin PKR Sabah ini memihak kepada tuntutan Filipina.


Kenyataan berikut juga mengesahkan lagi bahawa pencerobohan yang dilakukan oleh pengikut Kiram telah dirancang sejak tahun lalu dengan dorongan dan hasutan daripada Jeffry Kitingan dan Anwar Ibrahim sendiri!


KENYATAAN FB: PHILIPPINE SABAH CLAIM FORUM, dalam posting ini seolah-olah pihak Sultan Muidzullail marah dengan perkembangan perjanjian damai MILF-GPH.


"Today, the only Sultanate of Sulu and North Borneo heir to have come forward IN THIS CRITICAL PERIOD of national confusion related to Malaysia's official admittance in Mindanao (and the potential "murder" of our claim by Malacanang and the MILF through inaction), is HM Sultan Muedzul Kiram who has made it clear that he will fight for the return of Sabah. We must support HM.


Shown in picture taken on July 05 2012 in Kota Kinabalu, Sabah (former North Borneo): His Majesty Sultan Muedzul-lail T Kiram supported by the Sabahan Leader Dr. Jeffrey Kitingan, considered by West Malaysia as a Sabah dissident and brother of current Deputy Chief Minister of Sabah, in a one on one meeting at his hotel suite, Le Merridien, Kampong Ayir, KK, Sabah.

Dr Jeffrey Kitingan was once jailed under the dreaded ISA (Internal Security Act) of West Malaysia on suspicion of rebellion."






Datu Bebot @ Sultan Muidzullail Kiram sedang peragakan senjata di bersama pengikutnya.



Dari FACEBOOK PHILIPPINE SABAH CLAIM FORUM :


"THE SULTAN OF SULU AND SABAH IS READY TO UNITE WITH THE MISUARI GROUP TO RECOVER SABAH FROM MALAYSIA.

No comments:

Post a Comment