Tuesday 5 March 2013

KECELUPARAN TIAN CHUA : TERTIPU ATAU MENIPU...



PENGKHIANATAN ANWAR KEATAS SABAH NEGERI DI BAWAH BAYU. KECELUPARAN TIAN CHUA, PAS YANG TERKELIRU, TERTIPU DAN MENIPU, DAP YANG MERELAKAN, MELEMAHKAN PR.

DAP CUBA BUAT "DAMAGE CONTROL".


APAKAH PEMIMPIN2 PR SUDAH LEBIH AWAL TAHU TENTANG PENGLIBATAN DAN PENGKHIANATAN ANWAR DAN TURUT BERSAMA MERESTUINYA???




Setelah Perisikan dan media Filipina membongkar penglibatan Anwar dengan Tentera Kesultanan Sulu dan pengkhianatan anwar di Sabah,Naib Presiden Pakatan Rakyat, Tian Chua cuba membuat "DAMAGE CONTROL" dengan mengeluarkan kenyataan yang sangat biadap sekali kepada pentadbiran negara khususnya kepada kerajaan Barisan Nasional.Tujuannya adalah dengan harapan Rakyat akan terpedaya dgn cubaan PR untuk menutup pengkhianatan Anwar.


Sehingga hari ini Anwar sendiri masih belum menjawab isu yang telah dibangkitkan oleh media antarabangsa.

Yang kita semua tahu Anwar nak saman Utusan Malaysia dengan TV3.

Apasal pulak media antarabangsa Anwar tak berani nak saman ?


Tindakan si lahanat ni seolah2 mereka (Pemimpin2 PR) sudah lebih awal mengetahui mengenai rancangan Anwar bersekongkol dengan Tentera Kesultanan Sulu untuk menimbulkan huru hara di Sabah dan kemudian menyalahkan dan memburukkan Kerajaan UMNO/BN seperti yang dibuat oleh pencacai2 PR skrg ni.


 ANWAR MEMANG CELAKA DAN BANGSAT!!!


TIAN CHUA LU LA ANJING!!! LU MEMANG SIAL!!!


SIAPA JUGA YANG TERLIBAT DAN BERSEKONGKOL JUGA MEMANG CELAKA DAN BANGSAT!!!

Berapa ramai lagi tentera dan polis kita yang akan menjadi "KORBAN PENGKHIANATAN ANWAR"???








Wajarkah kesatria negara yang bergadai tenaga jasad dan nyawa mereka sendiri demi KEDAULATAN NEGARA ini di panggil anjing kerajaan.Bagi saya ianya sangat2 biadap dan sungguh keterlaluan!!!.

Mereka meninggalkan keluarga anak dan isteri demi mempertahankan KEDAULATAN NEGARA..Saya sebagai RAKYAT MALAYSIA amat berbangga sekali dengan semua unit keselamatan negara kita.TABIK HORMAT dari saya buat semua Pegawai Pemerintah dan anggota2 PDRM,ATM,TLDM dan TUDM yang senantiasa bersiap - siaga demi menjaga maruah dan KEDAULATAN NEGARA kita yang tercinta.




APAKAH NIAT SEBENAR PENCEROBOHAN TENTERA KESULTANAN SULU KE ATAS SABAH???

INGAT.... Sebahagian Sabah dihadiahkan oleh Sultan Brunei kepada sultan sulu dan sultan sulu meMAJAKKAN kepada SYARIKAT BRITISH sebelum PERANG DUNIA II.



 Walaupun tercatat bahawa pajakan itu tidak boleh diberikan kepada mana2 pihak kecuali dikembalikan kepada kerajaan sultan sulu tetapi sebenarnya perjanjian ini TAMAT @ TERBATAL secara sendirinya apabila NORTH BORNEO ditawan dan diJAJAH oleh tentera JEPUN.

Pada masa itu NORTH BORNEO adalah milik JEPUN. Rakyat North Borneo dengan bantuan tentera PERIKATAN dan British telah sama berjuang menentang tentera JEPUN (mana tentera sultan sulu pada ketika itu???)

 Sehingga JEPUN menyerah kalah dan kemenangan kepada pihak PENDUDUK SABAH dan tentera British dan PERIKATAN.

 Dalam PEPERANGAN, SIAPA MENANG DIALAH PEMILIK TANAH TERSEBUT (sewaktu perang dunia 2).

Bermaksud North Borneo adalah HAK MUTLAK PENDUDUK SABAH. Oleh kerana penduduk North Borneo pada ketika itu belum bersedia untuk memimpin atau membentuk kerajaan maka KERAJAAN BRITISH (bukan syarikat British yg memajak dari sultan sulu) telah menguruskan pemerintahan di North Borneo sehingga North Borneo bersedia untuk membentuk kerajaan sendiri. 

INI ADALAH BEBERAPA FAKTA YANG SAYA PEROLEHI DARI BEBERAPA LAMAN BLOG.
MAAF ANDAI ADA KESILAPAN DARI SAYA.


No comments:

Post a Comment