Sunday 15 July 2012

Siti Nurhaliza Akui Artis Boleh Mempengaruhi Masyarakat Berpolitik

KOTA BHARU- Penyanyi terkemuka negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin akui artis mampu pengaruhi masyarakat sertai mana-mana parti politik.

Bagaimanapun diva tanah air itu berkata, ia terpulang kepada masyarakat untuk mengikuti artis yang disukai terlibat dalam politik berdasarkan kehendak masing-masing.

“Rakyat negara ini berhak bersuara dan memilih apa yang mereka inginkan dalam berpolitik. Seperti saya menyokong kerajaan yang memerintah dan gembira dapat buat persembahan untuk berbakti kepada masyarakat,” katanya selepas membuat persembahan di Jamuan Perdana Perayaan Hari Guru 2012 peringkat Parlimen Kota Bharu, semalam.

Dalam pada itu, Siti Nurhaliza berkata, penglibatan artis di negara ini dalam politik merupakan satu perkembangan positif kerana artis mampu menabur bakti kepada masyarakat.

Beliau berkata, situasi itu bukan perkara yang asing malah artis terbabit perlu lebih bertanggungjawab memikul amanah yang diberikan.

“Bagi saya untuk masuk ke dalam politik secara serius memerlukan seseorang yang betul-betul bersedia dan mengetahui tentang tanggungjawab apabila bergelar individu yang diberikan amanah,” katanya.

Apabila ditanya mengenai fenomena artis terlibat dalam politik dianggap sebagai publisiti murahan, Siti Nurhaliza berkata, ia bergantung kepada niat dan pendirian artis terbabit.

Katanya, semua artis mempunyai hak untuk memilih perkara yang terbaik untuk diri masing-masing.

Kini perkembangan politik negara dimeriahkan dengan pembabitan artis artis terkemuka tanah air. Antaranya Hairie Othman memilih masuk Pas pada Jun lalu, Amy Search dan Jamal Abdillah pula memilih Umno.

No comments:

Post a Comment