Tuesday 17 July 2012

Mangsa Kebakaran Terharu Bantuan Peribadi Dari Adun Paloh

GUA MUSANG - Mangsa kebakaran yang menyebabkan kehilangan tempat tinggal di Rancangan Tanah Felda Aring 1, dekat sini, petang Sabtu lalu, diberi bantuan segera bagi meringankan beban mereka.

Mohamad Yahya, 63, menerima bantuan segera sebanyak RM500 sumbangan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Paloh, Datuk Nozula Mat Diah yang disampaikan wakilnya, Pengerusi Majlis Belia Felda Kelantan, Mohd Nor Fazly Mohd Daud, petang kelmarin.

Beliau ketika ditemui terharu dengan pemberian bantuan peribadi wakil rakyat kawasan itu, yang begitu prihatin dengan nasibnya.

Katanya, dia tidak berkecil hati walaupun wakil rakyat tidak dapat hadir memberi bantuan itu, sebaliknya mengucapkan terima kasih atas sumbangan tersebut.

“Saya kerap berjumpa dengan Datuk Nozula kerana beliau selalu turun padang ke Felda Aring.

“Sumbangan ini amat saya hargai, kerana dapat meringankan beban perbelanjaan selepas rumah kediaman saya hangus dalam kebakaran,” katanya kepada pemberita.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang Sabtu lalu, dia sekeluarga tinggal sehelai sepinggang, kerana tidak sempat menyelamatkan pakaian dan perkakas dalam rumah berikutan api merebak terlalu cepat.

Sementara itu, Mohd Nor Fazly berkata, walaupun beliau sebagai wakil Nozula, namun ia dapat diterima baik mangsa kebakaran, yang masih ceria walaupun kehilangan tempat tinggal.

Menurutnya, beliau sendiri bersama penduduk rancangan tanah itu turut membantu memadamkan api dalam kejadian itu, namun menghadapi masalah air tekanan rendah dan sukar untuk memadamkan kebakaran.

No comments:

Post a Comment