Saturday 28 July 2012

Premis Karaoke dan Minuman Keras Diserbu 10 kali Tapi Tetap Berdegil

KOTA BHARU - Degil! Walaupun sudah 10 kali diserbu pihak berkuasa sebelum ini, pemilik sebuah premis yang menyediakan karaoke dan minuman keras di bandar ini, masih menjalankan operasi di premis terbabit sehinggalah diserbu kelmarin.

Dalam operasi jam 11.45 malam itu, semua peralatan karaoke, minuman keras serta kerusi dan meja dianggarkan bernilai RM100,000 dirampas, manakala seorang pekerja turut ditahan.

Operasi Bahagian Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan dengan kerjasama Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam(MPKB-BRI) dan Jabatan Imigresen Kelantan itu diketuai Pegawai Turus D7 IPK Kelantan, Asisten Superintenden Nik Rosdi Nik Yahya.

Nik Rosdi berkata, pemilik premis itu tidak menghiraukan undang-undang apabila kembali beroperasi walaupun sering diserbu.

“Pusat hiburan itu tiada lesen dan kita merampas semua peralatan karaoke dan seorang lelaki yang juga pekerja di premis berkenaan turut ditahan. Semasa serbuan dijalankan, 30 lelaki dan sembilan wanita bukan Islam yang berada di dalam premis itu ditahan dan tindakan diambil mengikut Seksyen 6 (1) Enakmen Hiburan Negeri Kelantan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguat kuasa MPKB-BRI, Ramly Che Hussein berkata, pihaknya merampas semua minuman keras, kerusi dan meja di premis berkenaan.

“MPKB-BRI mengambil tindakan mengikut Undang-Undang Kecil Pengawalan Establishment Makanan MPKB 1980 kerana menjalankan perniagaan minuman keras tanpa lesen.

“Premis ini sering diserbu, namun pemiliknya tetap menjalankan perniagaannya kerana memperolehi keuntungan besar,” katanya.

No comments:

Post a Comment