Thursday 26 July 2012

11 Komputer Dirampas Guna Cip Judi

KOTA BHARU - Sebanyak 11 komputer yang menggunakan cip perjudian berjaya dirampas dalam serbuan sepasukan anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu di sebuah premis di Jalan Tok Kenali, Kubang Kerian, di sini, petang kelmarin.

Operasi yang dilakukan pada jam 3.30 petang itu, diketuai oleh Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman.

Beliau berkata, serbuan terbabit dilakukan hasil risikan anggota di kawasan itu dan dipercayai perniagaan berkenaan beroperasi sejak tiga bulan lalu.

“Dianggarkan keseluruhan jumlah komputer yang dirampas bernilai RM 20,000 dan pihak polis akan menjalankan siasatan terhadap premis terbabit di bawah seksyen 4 B (a) Akta Rumah Judi Terbuka 1952.

"Kita turut mengenal pasti modus operandi pemilik premis ini yang menggunakan teknik yang sama seperti dua premis yang kita serbu sebelum ini, iaitu di Jalan Kebun Sultan dan di Wakaf Che Yeh,” katanya kepada pemberita.

Azham berkata, dalam serbuan berkenaan, tiada sebarang tangkapan dilalukan namun mereka sudah mempunyai maklumat lengkap dan pasti sedikit masa lagi dapat menyelesaikan kes ini.

Sementara itu, dalam perkembangan sama, Azham berkata, setakat ini sebanyak 33 komputer yang menggunakan cip perjudian berjaya dirampas dalam serbuan yang dilakukan pihaknya bulan lalu.

Kesemua komputer yang dirampas termasuk di dua premis sebelum ini selain di Kubang Kerian kelmarin, berjumlah hampir RM100,000.

No comments:

Post a Comment