Sunday 15 July 2012

Banglo Untuk Juara Tilawah Al-Quran Antarabangsa - Nik Aziz


KOTA BHARU - Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Kerajaan Negeri akan mempertimbangkan untuk menghadiahkan sebuah banglo kepada anak kelahiran Kelantan, Muhammad Anuar Ghazali, 36, yang dinobatkan sebagai johan Tilawah Al-Quran Antarabangsa ke-54 malam tadi.

Menteri Besar Kelantan berkata, perkara itu akan dibincangkan agar dapat meraikan kejayaan wakil Malaysia, yang telah mengharumkan nama negara di peringkat dunia.

“Insya-Allah saya akan minta mereka beri hadiah berupa sebuah banglo, kepada qari itu (Anuar) seperti yang pernah kita berikan dulu kepada penjaga gawang gol negara, Khairul Fahmi Che Mat (Apex) kerana mengharumkan negara Malaysia dan negeri Kelantan.

“Dia merupakan anak Kelantan dan perlu diberi pengiktirafan kerana dapat menjuarai pertandingan itu, yang melibatkan wakil luar negara, dan dia sudah membuktikan kemampuannya dengan menyandang gelaran johan,” katanya kepada pemberita selepas majlis ramah mesra saudara baru ‘Demimu Palestin’ di Dewan Jubli Perak, Panji di sini hari ini.

No comments:

Post a Comment