Thursday 16 August 2012

Pas Serah Kepada Presiden Tentang Isu Nasharudin - Salahuddin Ayub

Pas akan menyerahkan kepada Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk membuat keputusan sama ada bekas Timbalan Presidennya, Nasharudin Mat Isa perlu dikenakan tindakan berhubung kenyataan yang menggesa parti itu keluar Pakatan Rakyat (PR) berikutan pendirian DAP dalam isu hudud.

Naib Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, setakat ini belum ada sebarang perbincangan diadakan berhubung dengan isu tersebut.

“Kami serahkan kepada presiden parti untuk membuat keputusan, sama ada beliau akan dikenakan tindakan atau sebaliknya, pada masa kini parti hanya memantau perkembangan berkaitan dengan isu tersebut.

“Malah parti juga belum memutuskan sama ada Nasharudin akan diberi surat tunjuk atau tidak, dan setakat ini kepimpinan pusat belum memanggil beliau untuk memberikan penjelasan” katanya kepada Sinar Harian.

Kelmarin, Nasharudin dikatakan telah mencadangkan agar Pas keluar PR jika DAP menentang hudud seperti yang disiarkan oleh TV3.

Sementara itu, seorang lagi Naib Presiden, Datuk Mahfuz Omar mempersoalkan kenapa Nasharudin tidak membawa cadangan itu kepada Majlis Syura untuk dibahaskan dan diperbincangkan.

“Persoalannya adakan beliau merasakan kekurangan ilmu untuk berhujah, Nasharudin pernah memegang pelbagai jawatan, oleh itu sudah semestinya dia tahu proses yang diamalkan oleh parti ini.

“Pas adalah parti yang bersifat terbuka, dan sentiasa mendengar pendapat setiap ahlinya, mereka boleh meluahkan sebarang pandangan atau cadangan,” katanya.

No comments:

Post a Comment