Sunday 26 August 2012

Majlis Mesra Aidilfitri Umno Kelantan Kira-Kira 10,000 Hadir

KOTA BHARU - Kira-kira 10,000 orang dari seluruh negeri ini hadir memeriahkan Majlis Mesra Aidilfitri anjuran Badan Perhubungan Umno Negeri Kelantan di sini semalam.

Turut hadir menyerikan majlis itu bagi melayan tetamu bertandang seperti Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed,

Timbalannya, Datuk Dr Awang Adek Hussein dan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Kelantan, Datuk Md Alwi Che Ahmad. Mustapa dalam ucapannya pada majlis itu berkata, situasi meriah itu menunjukkan perkembangan positif kepada Umno pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) kerana rakyat dilihat menginginkan perubahan besar di Kelantan di bawah parti tersebut.

“Majlis hari ini (semalam) saya lihat dipenuhi ramai rakyat seluruh negeri ini dan ini menunjukkan petanda baik rakyat mahukan perubahan di negeri ini.

“Selepas 22 tahun dengan apa yang ada sekarang, kita (Umno) yakin mampu menawarkan perkhidmatan terbaik kepada rakyat negeri ini termasuk membuat perubahan besar berlaku,” katanya.

Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu berkata, Umno Kelantan bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan berusaha gigih menyelesaikan beberapa masalah berbangkit sekiranya iberi peluangmenerajui negeri ini selepaspilihan raya nanti.“Masalah yang timbul di negeri ini seperti tanah, rumah kos rendah dan air , kita (Umno Kelantan) bersama-sama Najib akan cuba selesaikan. Kini sudah tiba masanya rakyat negeri ini fikirkan kena tukar kerajaan yang sedia ada,” katanya.

Selain itu, Mustapa turut membuat ucapan raya termasuk dengan rendah diri memohon maaf di hadapan semua rakyat Kelantan yang menghadiri majlis tersebut tanpa mengira ideologi politik. “Saya minta maaf kepada semua orang yang hadir belaka tidak kira dari parti Pas ataupun Umno,” katanya.

Dalam pada itu, Mustapa menyeru kepada pemimpin Umno Kelantan bekerja keras secara tertib dan berhemah supaya negeri ini dapat jatuh ke dalam genggaman parti tersebut.

“Saya memberi jaminan bahawa Umno akan dapat membuat pembaharuan di negeri ini,” katanya.

1 comment: