Friday 26 April 2013

PRU13# Nik Aziz Dan Husam Musa Berlumba Ke Putrajaya Setelah Mengabaikan Pengundi Kelantan#Tukarkelantan#BetterNation




Hari ini seperti yang telah diketahui umum Tg Nik Aziz Dan Husam Musa dan puak-puak mereka
sibuk berarak untuk merampas tampok pemerintahan Kerajaan Persekutuan.Di tambah pula dgn sokongan dan juga hasutan dari Pakatan Rapuh telah menambahkan lagi kegelojohan kedua-dua individu ini hingga dengan sengaja mereka buat lupa rakyat Kelantan masih lagi terabai setelah 23tahun mereka memerintah dan bermaharajalela.

Ini adalah aturcara majlis Tg Nik Aziz dan Husam Musa hari ini..

12.45pm: Solat Jumaat di Masjid Besi
 2.15pm: Makan tengahhari di ground floor Masjid Besi
 7.00pm: Solat Maghrib di Surau Al-Muhajirin,Presint 9
 7.45pm: Kuliah Maghrib
 8.40pm: Solat Isyak
 9.30pm: Ceramah di belakang Mahkamah Persekutuan Presint 3
10.30pm: kemungkinan akan berceramah di Dewan  Kg. Datok Bakar Baginda, Sepang. 

Urghhhh biziiiii sungguh deh.Kalu di kelate dop lagu ni pun!!!

Orang Putrajaya jangan la benarkan mereka ni bermaharajalela di Parlimen atau mana Dun berdekatan anda ya.Takut esok lusa lepas menang tempat anda jadi begini juga di buatnya.#TolakPR.


Pembukaan tapak pelupusan dekat Gong Nibong di sini sejak beberapa tahun lalu, menimbulkan masalah kepada penduduk sekitar mukim Beris Lalang ekoran bau busuk berpunca daripada sampah yang diangkut setiap hari melalui kampung mereka.Ini antara pendedahan terbaru bagaimana mereka mengabaikan pengundi-pengundi mereka sebelum ini.

Video - Pencemaran Sampah Busukkan Satu 

Daerah Di Kelantan





Untuk menyaksikan lagi lain-lain pendedahan di bawah ini adalah antara yang tehangat di pasaran.

#TukarKelantan : Kemiskinan Melampau Di Kawasan Nik Aziz

http://youtu.be/6WXvVeipFG8


#TukarKelantan : Bukti Tarian Kucing Garong 600m Dari Rumah Nik Aziz


http://youtu.be/H62sjMGWgB0




Lebih merimaskan penduduk, apabila air sisa sampah daripada lori dibiar mengalir di atas jalan menerusi Gong Nibong, sehingga menimbulkan masalah terutama di kalangan peniaga makanan.

Selain itu, sikap pemandu lori sampah yang dianggap tidak berhemah, termasuk memandu laju walaupun ketika melalui jalan kampung menimbulkan kebimbangan terhadap bahaya kemalangan kepada pengguna kenderaan kecil seperti penunggang motosikal.

Pergerakan lori terbabit menimbulkan kerisauan penduduk terutama yang keluar menghantar anak ke sekolah pada awal pagi ekoran sering berselisih dengan kenderaan ke pusat pelupusan itu yang bergerak mulai jam 10 malam hingga 5 pagi dan mulai jam 10 pagi hingga 6 petang setiap hari.

Suasana yang tidak selesa itu menimbulkan tanggapan sinis di kalangan penduduk yang berpendapat, ketika kerajaan pusat membawa kemajuan untuk kesejahteraan, termasuk pembinaan Universiti Malaysia Kelantan (UMK), kerajaan negeri pula hanya membawa sampah menerusi pembukaan tapak pelupusan di situ.

Tinjauan Edisi Timur ke kawasan terbabit mendapati air sisa dari lori sampah dibiarkan mengalir atas jalan sering menimbulkan busuk yang meloyakan terutama selepas hujan.

Pengusaha kedai makan, Rashidah Ishak, 43, berkata sebelum pusat pelupusan sampah dekat Gong Nibong itu dibuka dua bulan lalu, perniagaannya mendapat sambutan di kalangan penduduk dan orang ramai mengunjungi pangkalan ikan di Jambatan Sungai Gali.

Katanya, bau busuk berpunca daripada lori sampah yang lalu di depan kedainya itu sering membuatkan pelanggannya hilang selera.

"Kedai saya ini berdekatan simpang, oleh itu setiap kali lori lalu di sini, ia berhenti dan pada masa sama air sisa daripada kenderaan itu mencemari jalan," katanya.

"Saya minta Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) mengambil tindakan mendisiplinkan pemandu lori sampah serta mengenal pasti kaedah lebih sesuai bagi mengelak air sisa sampah mengalir di atas jalan," katanya.

Penduduk, Idris Awang Senik, 66, mendakwa pernah terjatuh dari motosikalnya ketika berselisih dengan lori sampah yang memasuki ke pusat pelupusan terbabit.

"Kami tidak menghalang jika mereka mahu menggunakan jalan kampung ini, tetapi pemandunya perlu lebih berhemah dan MPKB sewajarnya memantau sikap pemandu mereka ketika berada di jalan raya.

"Kampung Gong Nibong dan Simpang Tiga Sungai Gali sebelum ini bebas pencemaran bau busuk dan habuk ekoran lori yang melalui jalan ini,” katanya.

Setiausaha Jawatankuasa Penduduk Kampung Gong Nibong dan Simpang Tiga Sungai Gali, Hamzah Che soh, berkata sebelum ini pihaknya sudah menghantar surat bantahan kepada kerajaan negeri meminta masalah yang dihadapi penduduk di situ diatasi dengan segera.

"Penduduk ada menghantar surat bantahan bukan untuk meminta supaya pusat pelupusan sampah di situ di tutup, tetapi meminta kerja berkaitan pemunggahan sampah ini mengambil kira penduduk setempat,” katanya. -GK










2 comments:

  1. Sah ke sembahyang Nik Aziz di masjid yang dibina oleh UMNO....Ke dia semabahyang asing-asing(sebab Imam Masjid itu Imam UMNO, walaupun tak menyokong UMNO)?

    ReplyDelete