Monday 22 April 2013

G13#Pru13#Pakatan Tiada Pakatan Adalah Gerakkan Ghaib Kepada Satu "Bencana" Besar.# tolakPR #BetterNation, #vote4BN



1.Parti-parti komponen dalam PR berantakan, tiada pemuafakatan sama sekali.

2.Isu perebutan kerusi sebelum dan selepas penamaan calon semakin memuncak apabila PR meletakkan ramai calon-calon yang akan berlawan sesama sendiri.

3.PAS akan bertentangan dengan PKR di tujuh kawasan: DUN Bukit Besi, Kota Putera & Seberang Takir di Terengganu, DUN Panti di Johor, Parlimen Labuan dan DUN Sungai Acheh, Pulau Pinang.

4.Ramai calon dari PR yang bertanding atas tiket bebas sehingga beberapa orang dipecat keluar dari DAP.

5.Gara-gara mahukan kuasa dan pengaruh, Pakatan Rakyat tikam dari belakang sesama sendiri, namun masih mahu menipu rakyat bahawa mereka perjuangkan keadilan & demokrasi.
Malaysia akan ditimpa 'bencana' akibat perebutan kuasa sekiranya Pakatan Rakyat (PR) diisytihar mentadbir negara selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
                                                     
Perkara pertama yang jelas akan menjadi perebutan dan pertelingkahan paling hangat ialah jawatan Perdana Menteri Malaysia.Ketiga-tiga parti yang kononnya bersatu ini kini jelas sekali telah menunjukkan bahwa mereka sedang berjuang bermati-matian bagi merialisasikan impian masing-masing.Api kebencian,perpecahan dan perbalahan sesama kaum kerana perbezaan dalam politik adalah antara perkara yang bakal merosakkan kemakmuran neegara.Manifesto bukan janji dari Pakatan rakyat juga adalah antara perkara yang jelas sekali akan membawa kepada kemusnahan dan kejatuhan ekonomi Malaysia, sekiranya rakyat masih tidak sedar dan memberi kepercayaan kepada mereka untuk mentadbir negara pada PRU13 ini.

Jika perkara ini berlaku (pembangkang mentadbir), 'bencana' besar akan berlaku kepada negara kerana isu yang menjadi isu besar ini bukan lagi soal pembangunan, bukan lagi soal kemajuan tetapi soal perebutan kuasa oleh ketiga-tiga parti itu adalah satu impak besar yang akan membawa kepada kehancuran kepada kemakmuran negara.


Menurut indeks kemakmuran dunia 2012 Malaysia berada pada kedudukan ke 45 daripada 50 yang terbaik di dunia.


Laporan terbaru dari pihak Kementerian Kewangan baru-baru ini telah mengenal pasti terdapat dana yang disalurkan menerusi agensi Pelobi Zionis bagi pembiayaan sepanjang kempen PRU13 melibatkan sebuah parti politik?

Bank Negara juga sedang serius dalam memantau kegiatan itu dan berharap pihak berkuasa berkaitan juga turut menyiasat perkara tersebut.

Kepada seluruh rakyat Malaysia yang telah layak untuk keluar mengundi pada PRU KE13 ini berfikirlah dengan sebaik-baiknya sebelum anda melaksanakannya.Buka mata anda dan fikirkanlah selama dalam tempoh mereka berkuasa jelas sekali tiada satu pun hasil usaha mereka pada rakyat yang boleh kita banggakan.Malah di beberapa negeri yang dikuasai oleh mereka juga jelas di lihat banyak permasaalahan yang telah di timbulkan oleh mereka sendiri akhirnya memudaratkan serta merosakkan kemakmuran hidup penduduk setempat.Hak mengundi sememangnya hak mutlak setiap individu.Tetapi melihat lah kembali kebelakang, kerana ketaksubpan dan terpedaya, hak kuasa individu inilah juga yang telah menjadi punca perpecahan dari pelbagai sudut di beberapa buah negeri yang telah di kuasai Pakatan Rakyat sebelum ini.


No comments:

Post a Comment