Friday 22 February 2013

Udah Udah Ler Wei



Penerima bantuan BRIM dan lain-lain umpama haiwan : Nik Aziz


Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.







"Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami."

"Tapi kalau nak beri Islam, kita nak panggil ayam cakap nak ceramah,mana ayam datang, nak panggil lembu, mana datang, jadi kalau kita beri RM50(orang akan datang ambil)."

"Itu bukan cara Islam,cara Islam ialah beri ilmu kepada manusia," kata Nik Aziz sewaktu berucap di hadapan lebih 1000 rakyat Kelantan yang menyambut kepulangannya dari Mekah di stadium Muhammad

IV.



Apa nak jadi la dengan hamba ALLAH ni.kerajaan buat benda yang baik dia kata tak boleh. yang begitulah yang beginilah.tapi bila dia buat semuanya molek belaka.bagi dia memerintah habis beribu-ribu hektar hasil bumi yang sememangnya hak penuh rakyat kelantan dia serah ke musuh islam.







SUMBER : FACEBOOK.COM



No comments:

Post a Comment