Friday 1 June 2012

TANGISAN MUSTAPA MOHAMED DI LEBUHRAYA

Alhamdulillah,  Program Pecah Tanah 'Lebuhraya Rakyat' telah pun di sempurnakan dengan jayanya oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat dalam upacara yang penuh serba ringkas. Subhanallah.
Masyaallah, mengalir air mata bila melihat apa yang di zahirkan cara dan kaedah perasmian merupakan sesungguhnya cara yang paling tertinggi dan paling mulia di sisi Allah Taala. Insyaallah.
Cara ini sewajibnya mesti di praktikkan dalam segala apa program Kerajaan Malaysia dan contoh yang paling terbaik dalam memulakan sesuatu projek. Dalam hal ini 'BENAR TETAP BENAR'
Cuma apa yang tidak benar ialah  Apakah tidak adanya kepentingan politik dalam perasmian pecah tanah ini tatkala negara Malaysia  di ambang  PRU13 yang pada bila-bila masa sahaja pembubaran parlimen akan diumumkan PM Najib Razak?
Beberapa hari sebelum bermulanya upacara pecah tanah ini , Ketua Perhubungan UMNO Kelantan, Dato Seri Mustapha Muhammad telah membuat kenyataan pedas kepada Kerajaan Negeri Kelantan PAS sebagai TIDAK MAMPU MEMBINA LEBUHRAYA yang di tagihkan rakyat Kelantan.

Suatu kenyataan yang sememangnya keras dan tidak pandai berpolitik langsung dan masih mentah dalam memahami hati nurani dan jati diri anak Kelantan yang pantang di cabar. Hei , Tok Pa !!!! Jangan kau angkuh berkata demikian tatkala dalam kelemasan Kerajaan PAS ini tiba-tiba mungkin  ada pelabur dari negara Islam kaya yang lain datang melabur!!. Itu tiada mustahil. Sesungguhnya tiada yang mustahil bagi Allah Taala.

Dan segala kenyataan Mustapha Muhammad itu di bidas dengan bersahaja oleh TGNA pada minit yang ke 5:00 sidang media pecah tanah semalam setelah diadukan soalan oleh wartawan. Saksikan:

Jawapan TGNA ... Memang lah dia, dia meratap tu, dia risau duit di tangan dia, dia orang kaya dia tak buat,kita orang miskin kita buat, Insyaallah lah kita pakat berdoa agar apa yang dia sebut itu dapat kita laksanakan, DIA NAK RATAP KE DIA NAK NANGIS KER , TU DIA PUNYA PASAL!!!!!!!!'.

Dalam apa yang berlaku di pecah tanah projek ini ada pro dan kontranya. 

Dari aspek kerohanian  batiniah dalam melakukan sesuatu perkara , Barisan Nasional sewajibnya menilik nilai untuk mengamalkan segala amal sunnah  dalam apa jua yang di kerjakan sepertimana yang kita semua lihat foto yang teratas yang tersebut.


Dari segi aspek keewangan pula PAS sewajibnya juga membuka ruang bekerjasama secara menang-menang dengan kerajaan yang sedia ada ini walaupun berbeza fahaman politik demi kemaslahatan dan kebajikan UMMAH ISLAM keseluruhannya. Subhanallah

Takbirrrrr!!!!!!! 
- Sumber - APBN Online

No comments:

Post a Comment