Sunday 8 April 2012

Gerakan TUKAR Parasit Baru Dalam UMNO

Seringkali pemimpin Umno dan Barisan Nasional terlupa akan kuasa yang ada kepada mereka sebenarnya datang dari rakyat, diatas keselesaan dalam kesombongan itu pasti ia akan terhukum.

100 Dalil kenapa Umno tak mampu tawan Kelantan selama lebih 20 tahun dan sekali lagi pada PRU 13 ini disebabkan beberapa faktor, 22 dari 100 dalil itu ada di Pejabat Perhubungan Umno Negeri Kelantan.

Setelah kajian terperinci dilakukan, maka diketemukan dengan dalil-dalil yang sebahagiannya memang sudah diketahui umum, namun biarlah dahulu kerana peluang untuk kepimpinan BN Kelantan masih terbuka untuk membuat perubahan atau akan mengalami nasib yang sama.



Semalam Gk bersama blogger amboorekampung telah turun padang bagi menguji, mengenalpasti dan merakamkan dalil-dalil tertentu dan juga bertemu dengan veteran-veteran Umno dan salah seorang daripadanya dari Bahagian Pengkalan Chepa. Usaha mencari serta bertemu dengan veteran Umno yang diabaikan akan diteruskan.
(Video terdahulu disunting dari kiriman Noranectv)
Orang-orang lama yang berjasa kepada Umno diabaikan tanpa pembelaan, sungguh tragis dan memilukan demi mengejar kepentingan peribadi, orang lama sanggup disampahkan, beginikah rupanya sikap Umno Kelantan ? Mulut selalu manis dengan janji dan kebajikan, PRU13 kononya nak menang dan nak TUKAR kerajaan Kelantan tapi semuanya tidak akan menjadi kenyataan.
 (Rakaman video seminit dari 50mint rakaman, sambungannya akan menyusul)
“Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari alasan.” bertitik tolak dari kata-kata itu, maka Bn Kelantan tidak seharusnya mengabaikan orang-orang lama, bertanya khabarlah mereka, bukannya mereka inginkan projek berjuta-juta, tapi umpama anak dan orang tuanya.

Tak payahlah tunggu Dato' Alwi...baru nak pergi!
Apakah gerakan TUKAR yang digerakkan oleh penerangan itu hanya hebat bergerak dengan kata-kata sahaja mengelilingi Peng Chepa ? Jangan pula gerakan itu akan memberi impak negatif kepada BN Kelantan diatas serangan penentangan bebas kepada cara yang tidak betul.

Veteran Umno adalah tulang belakang kepada kemenangan BN, biarpun ia tidak berkuasa parti, tapi anak cucu dan pengaruhnya akan melihat tidak cakna parti berkerajaan itu yang membuatkan mereka terasa hati dan akan membalas bila tibanya pilihanraya........

Oleh itu betapa mustahilnya TUKAR yang dimitoskan tanpa menghargai orang yang berjasa sedikit sebanyak  kepada parti, takkanlah kebajikan kepada veteran pun sampai 3 bulan menunggu masih tak dapat, duk buat apa semua tak boleh nak adjust, kalau ya pun sibuk main projek, kena ingat, tanpa sokongan akar umbi ia tidak kemana.

Tiada ke alternatif yang bersifat realiti? Pelik sungguh, pilihanraya nak menang siap dengan TUKAR lagi, tapi ketepatan sasaran gerak kerja tidak ada, banyak main dan banyak mengampu untuk menggapai niat tertentu, tak usahlah...tak layak langsung...

Namun kebajikan diatas menghargai veteran itu bukan sekadar untuk PRU semata-mata, hargailah mereka, buah tangan untuk lawatan tak habis RM 10 pun. Blogger Amboorekampung tak makan gaji pun mampu. Jangan jadikan Umno itu platform kebajikan hanya untuk orang tertentu.

Sebaliknya nak usaha TUKAR ni tidak perlulah tunggu pemimpin like dulu baru nak buat jugak, pergilah bertanya khabar veteran-veteran Umno seperti  Hj Syukri yang juga berada di Kawasan Peng Chepa, seperti juga rumah Nik Aziz tu, blogger Amboorekampung kato nok tarik balik "Acu try test sepenggal", hahaha, tak der idea sungguhlah, memalukan..sory lah Umno ya, takut semakin membiak spesis macam ni Umno jugak yang susah, nanti sepah akan terbuang....Bersambung nanti... Anda Mampu Mengubahnya - GK

1 comment:

  1. Pemimpin UmNo kelate n rama hok tok jd...sebak tulah UMNO tokleh mene d kelate..

    ReplyDelete