Saturday 17 March 2012

ZAID TANDING DI KOTA BHARU GUNA TIKET KITA

KOTA BHARU - Ketua Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita), Datuk Zaid Ibrahim mengesahkan tidak akan menerima tawaran mana-mana parti untuk membolehkan beliau bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) termasuk Pas, sebaliknya akan menggunakan platform partinya.

Sebelum ini, disebut-sebut Zaid akan bertanding di kerusi Parlimen Kota Bharu dengan mewujudkan kerjasama dengan komponen Pakatan Rakyat - Pas yang menyandang kerusi Parlimen Kota Bharu.

Beliau pernah bertanding di kerusi itu pada pilihan raya umum 2004 tetapi mempertahankannya empat tahun kemudian.

Namun, ia bukan halangan untuk bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri ini bertanding pada PRU13.

Menurutnya, beliau akan tetap bertanding atas dirinya sendiri - menggunakan tiket Kita dan yakin sokongan rakyat di kerusi Parlimen Kota Bharu terhadapnya masih ada selain akan terus mempergiatkan usaha menawan hati rakyat sebelum menghadapi PRU13.

"Saya sentiasa yakin, dan apa yang penting kini adalah berjumpa dan bersalaman dengan seramai-ramai rakyat khususnya di kawasan Parlimen Kota Bharu ini sebelum tibanya pilihan raya umum akan datang," katanya kepada media selepas melancarkan jentera parti pilihan raya Zaid Ibrahim di rumahnya di sini.

No comments:

Post a Comment